AKTIVITET
I eftermiddagstimerne i Spiloppen er vi begyndt at sætte lege op for børnene og finde alle vores spil frem. Vi hjælper børnene med at finde på en leg og hjælpe andre med at komme ind i legen. Det kan være rigtig svært for en del børn, efter corona, at overskue det frie, ustrukturerede legerum, vi har udenfor.

Der er oftest gang i boldspil på streetbanen, Birgitte og Mette laver perleplader til vores træ i bålhytten samt skibe med flag og sejl.

Børnene bygger huler i skoven og leger i sandkassen. Heidi har haft én klasse ad gangen med i Kajs skov og lave forskellige aktiviteter. Derudover spiller vi stratego og amerikansk fodbold med de store børn.

Fremover laver vi bålmad om torsdagen. Vi spiser omkring kl 14. Det er en god ide at børnene har en lille eftermiddagsmad med, hvis de nu ikke kan lide maden. Så vi er sikre på at de får eftermiddagsmad.

PRAKTISK INFO
Vi har ansat Mikkel i 4 ugers praktik til at starte med. Mikkel har arbejdet i en SFO før, og han er allerede godt i gang med at lære børnene at kende.

Derudover har vi ansat Kasper og Petrea som nye tilkaldevikarer. De er begge ”gamle” elever på skolen.

Torsdag den 30. september skal vi voksne på kursus i Spiloppen. Vi har brug for jeres hjælp, så hvis I har mulighed for at hente jeres barn, når de har fri eller lave en legeaftale, vil dette være en stor hjælp. Ellers for dem, der ikke har mulighed for det, er Kasper og Petrea på arbejde.

Husk få tjekket op på børnenes garderober her, inden vejret skifter. Vi er primært ude, og børnene skal gerne have godt med skiftetøj og snart termotøj, regntøj og gummistøvler.

ET VEMODIGT FARVEL
Til sidst vil jeg, Heidi, gerne benytte lejligheden til at sige tak for lån af jeres skønne børn. Jeg har været utrolig glad for at være ansat på Tolstrup-Stenum Friskole. Jeg kommer helt sikkert til at savne børn, forældre og personale. Jeg glæder mig til at starte nyt, men det er med vemod, at jeg takker af for denne gang.

Mange hilsner Mette, Birgitte, Rasmus og Heidi