FORÅRSKONCERT
Kom og nyd skolens festlige forårskoncert onsdag d. 1. juni kl. 18.30, hvor Kulturskoleelever og nogle af skolens klasser vil optræde med musik og sang.

TILSKUD TIL SKOLEPENGE
Hermed ansøgningsskema vedr. tilskud til skolepenge: Ansøgning tilskud til skolepenge 2022
Bemærk, at ansøgningen skal være skolen i hænde senest 1. september.

BESTILLING AF NT-SKOLEKORT
Ønskes der NT skolekort til skoleåret 22/23, er det vigtigt der gives besked til Heidi på hne@tsfriskole.dk, da der ellers ikke vil blive bestilt nye perioder på kortet. Kortet vil blive spærret ved skoleårets udgang, hvis ikke der pålægges ny periode. Heidi skal have besked senest d. 30. maj 2022, så de nye perioder kan nå at blive lagt på, inden skoleåret slutter.

SAMTYKKE TIL DIT BARNS NT-SKOLEKORT
Der indsneg sig desværre en fejl i første udmeldning vedr. samtykke, så hermed ny version:
Systemet bag skolekort er blevet opdateret, og vi har derfor brug for at du afgiver et elektronisk samtykke. Også selvom du tidligere har afgivet et samtykke for dit barn/børn.
Samtykket skal gives via dette link https://go-printer.scrive.com/link/586aa92a-fa11-434c-afeb-ff849846e96f  senest den 30. september 2022.
Giver du ikke samtykket inden fristen udløber, bliver skolekortet spærret og dit barn kan ikke bruge sit kort længere. Det er derfor vigtigt, at du overholder fristen.

SOMMERSKOLE
Se de mange sommerskole-tilbud her: Sommerskole katalog, 2022

VALG TIL BESTYRELSEN
Ved skolens generalforsamling i april blev følgende valgt til bestyrelsen

• Christian Damsgaard
  • Lasse Holmgaard
  • Thomas Jonstrup
  • Søren Thaagaard

Den samlede bestyrelse tæller endvidere Rikke Thomasberg, Anne Bonnerup og Iben Bundgaard.

SKOLEÅRETS AFSLUTNING
Hermed dato for diverse aktiviteter i juni måned

• 1. juni, kl. 18.30: Forårskoncert
  • 2. juni: Forårskoncert for alle klasser (3.-4. lektion)
  • 2. juni: 9. klasses sidste undervisningsdag
  • 15. juni, kl. 17.00: Møde vedr. sommerens vedligehold – alle forældreråd sender repræsentant
  • 17.-18. juni: Friluftstur for 7.-9. klasse fredag d. 17. juni – tilmelding til Helle Nielsen
  • 21. juni, kl. 19.00: Dimission, 9. klasse – invitation følger
  • 24. juni: Sidste skoledag før ferien – mødetid 8.40-11.15
    Alle er meget velkomne til at komme og synge sommerferien i gang fra klokken 11.00

INFORMATION VEDR. MitID
MID kan nu anvendes sammen med Unilogin.
For at skabe bedre sammenhæng i de offentlige loginløsninger har Styrelsen for It og Læring gjort det muligt at anvende MitID, når du skal logge ind i løsninger, der kan tilgås med Unilogin.

MitID er Danmarks nye digitale ID, som det i dag er muligt at logge ind i en række offentlige løsninger med.

Det er nu også muligt at anvende MitID, når du som forælder eller udskolingselev skal logge ind i løsninger, der kan tilgås med Unilogin.

Alle forældre kan anvende denne mulighed, når de har fået deres nye MitID. Som elev kan du få MitID, hvis du er fyldt 13 år. Det kan du få ved at henvende dig til borgerservice. Er du fyldt 15 år vil du automatisk modtage brev om MitID. Du kan læse meget mere om udrulningen af MitID på MitID.dk. Her kan du blandt andet læse om, hvorfor NemID bliver til MitID, og om MitID app, MitID kodeviser og om MitID kodeoplæser.
Hvis du fx bestiller en MitID kodeviser, vil du få en adgangskode, når du aktiverer kodeviseren. Denne adgangskode kan du bruge uden kodeviseren, så du i en række sammenhænge kan nøjes med at logge ind med dit MitID brugernavn og adgangskode.

Styrelsen for It og læring har lavet trin-for-trin-guides til, hvordan du logger på med MitID. Der er en guide til elever i udskolingen og en guide til forældre. Se de vedhæftede guides.

Trin-for-trin guide Log på med MitIDUdskoling

Trin-for-trin guide Log på med MitIDForældre