Information vedr. udfasning af screeningstest fra og med mandag den 21. februar 2022
Fra den 21. februar 2022 er opfordringen til, at alle elever fra 1. klasse bliver screeningstestet to gange om ugen for Covid-19, bortfaldet.

Da Sundhedsstyrelsen fortsat opfordrer til test af ”øvrige kontakter”, vil skolerne have mulighed for at udlevere selvtestkit ved smitte på skolen.
Dette gælder så længe, Sundhedsstyrelsen opfordrer til det og senest til den 31. marts 2022.

Anbefaling til test – øvrige kontakter
Ved smittetilfælde i en klasse, er alle andre elever i klassen per definition øvrige kontakter til den smittede person, hvis den smittede person har været i skole i smitteperioden.

Elever, som er øvrige kontakter, anbefales at få taget en hurtigtest eller en selvtest tre døgn efter den smittede persons testtidspunkt.
Der anbefales ikke selvisolation.

Øvrige kontakter, der har været smittet inden for de seneste 60 dage, anbefales ikke test, medmindre de får symptomer på Covid-19.

Ved positivt testsvar ved selvtest
Elever med et positivt svar ved en hurtigtest eller selvtest anbefales at blive testet med PCR-test og gå i isolation indtil svar på den foreligger.
Er den opfølgende PCR-test også positiv, vil den første positive test gælde som testtidspunkt i forhold til ophævelse af selvisolation for den smittede samt udgangspunkt for testtidspunkt for øvrige kontakter 3 døgn efter.

NB
Skolen vil fortsat videresende information til klasserne, når en elev er smittet med mindre, den smittede person ikke har været i skole i smitteperioden.

Venlig hilsen
Marianne