Velkommen i Spiloppen!

Når skoledagen slutter, er Spiloppen klar til at tage imod de børn, der skal i SFO. Spilopmedarbejderne tager imod børnene inde i deres klasser, hvor de også bliver informeret om dagens aktiviteter. Vi vægter at lave både indendørs og udendørs aktiviteter, hvor der er plads til bevægelse og fordybelse. Vi er med til at skabe en overskuelig hverdag, hvor tydelighed og struktur skaber rammerne.

På aktivitetstavlen kan børnene se aktiviteterne for en hel uge ad gangen. Børnene er medbestemmende i de valgte aktiviteter, og især kreaværkstedet, komme i salen og vores båldage er noget, børnene holder af.

I Spiloppen viser vi hensyn til hinanden, og vi finder værdi i, vi alle er forskellige og kan bidrage til fællesskabet på hver vores måde. Igennem leg og læring har vi fokus på at styrke det enkelte barns selvværd og selvtillid, og vi støtter børnene i at løse konflikter og styrke deres relationer.

Vi imødekommer så vidt, vi kan, særlige behov et barn kan have, og har nogle børn brug for aftaler eller andet i den forbindelse, finder vi tid og rum til det.

Både børn og voksne, der kommer i Spiloppen, har et medansvar for at værne om den gode stemning, så Spiloppen er et sted, hvor børn trives, og det er rart for alle at være.