Sikke en forrygende uge det har været på skolen og i Spiloppen, der har været arbejdet i alle kroge, og fællesskabet har haft en stor rolle, hvilket er noget, som vi kan mærke i Spiloppen. Børnene kommer hinanden mere ved på kryds og tværs, og alle har haft noget fælles at tale om.

AT TURDE AT SIGE FRA
Vi oplever, at børnene nogle gange bliver lidt for gode sammen. Når en gruppe børn gør uhensigtsmæssige ting, så står hele gruppen til ansvar for det gjorte, da man som medløber også har et ansvar. Vi snakker med børnene om dette og om, at det er okay at sige fra, og hvordan man kan sige fra, hvis man ved, at det der sker ikke er i orden. Vi opfordrer jer forældre til at snakke med børnene om dette.

DATOER
Snarest vil der blive udsendt invitation til kolonien, som i år foregår d. 2.-3. juni og vil blive afholdt her på skolen. Vi tager selvfølgelig hensyn til de børn, der vil overnatte hjemme i stedet – mere info udsendes snart.

Den 17. maj vil vi holde en aktiv dag med diverse aktiviteter i form af et Mini-OL, men med et tvist. Det er fra kl. 13.00-15.00

Den 19. maj afholdes fællesdag for alle ansatte fra 13.00, hvorfor der er aktiv-tilmelding til denne dag.

Dagen efter Kr. Himmelfartsdag, fredag d. 27. maj, er der lukket i Spiloppen.

SOLCREME
Til sidst vil vi informere om, at vi fra mandag begynder at bruge solcreme her i Spiloppen. Børnene skal selv smøre sig ind – vi hjælper der, hvor behovet er til det. Vi bruger økologisk solcreme fra Derma fak. 30, og vil man ikke bruge dette, skal I forældre selv sende noget med børnene, som skal ligge i deres kasse.

Mange hilsener
Mette, Mikkel, Birgitte, Rasmus og Mika