Lejrskoler

På Tolstrup-Stenum Friskole er der tradition for at 7. og 9. klasse tager på lejrskoler af ca. en uges varighed, oftest i september
Turene er forældre-finansierede, og for at det ikke skal være for stor en udskrift for den enkelte familie, samler alle klasser ind til disse ture via forskellige arrangementer – se mere under “Klassekasse”.

7. klasses lejrskole

7. klasse tager hvert år til Bornholm i starten af september, hvor de cykler, traver eller kører næsten hele øen rundt. Programmet indeholder bl.a. den traditionelle sejltur til Christiansø og en tur til Hammershus samt mange andre spændende oplevelser.

9. klasses lejrskole

9. klasse drager hvert år til udlandet sammen med deres klasselærer og en lærer mere – gerne en lærer, der har klassen til et for turen relevant fag. Turen kan gå til en europæisk hovedsted eller til f.eks. et smukt og særpræget landskab i det centrale Europa.