Velkommen i børnehaven

En af de ting, der gør os til noget ganske særligt, er, at vi er en lille børnehave, hvor alle børn og voksne kender hinanden. Vi har en fantastisk placering i nærheden af skov, mark og sø, med gode muligheder for at bruge skolens lokaler og hallen samt vores egen store legeplads.

Vi har et tæt samarbejde med byens dagplejere, der kommer her fast en gang om måneden. Ligeledes samarbejder vi i hverdagen med skolen og dens fritidsordning, og vi lægger stor vægt på en tryg overgang fra børnehave til skole.

Trivsel er nøgleordet i Stenum Børnehave, og vi mener, den opnås, når der er tryghed, glæde, nærvær, leg og læring. Vi mener ligeledes, at forudsætningen for trivsel er et godt og positivt samarbejde mellem hjem og børnehave.

ICDP

I børnehaven arbejder vi ud fra de 8 samspilstemaer fra ICDP – læs mere om ICDP her: ICDP – de 8 samspilstemaer

Pædagogisk Plan

Børnehavens pædagogiske plan kan downloades her: Pæd. plan 2023 Tolstrup-Stenum Børnehave